Sider

Del på Facebook

Del

6. nov. 2009

Photocamp og Idefag

God morgen

Trives utrolig godt her på Idefagskolen! Lærerene er utrolig flinke (www.fotografene.no Tre av dem, ikke Sissel, hun var fotolæreren min på vgs). Klassemiljøet er breathtaking :D Det mer voksent enn på vgs. Skjønt det ikke alltid virker sånn, folka her vet hvordan de finner barnet i seg kan du si *ler* Stemningen er alltid god synes jeg. Medelevene mine er flinke til å komme med sine fotografiske synspunkter, det er utrolig viktig synes jeg. Det er jo slik man lærer, for det er ikke alltid en selv ser evt. feil og mangler. Men man må også huske at det er ikke alltid viktig å gjøre alt etter boka. Kunstneriske friheter heter det.

Noen gærninger fra klassen, fr.v: Jon, Line, Andrè og Marthe

Vi får oppgaver en gang i måneden. Ca. to oppgaver i uken, men tro meg, det er mye å gjøre! Har to studioer til disposisjon. Ellers kan vi låne utstyr med på location om man vil.

Var på photocamp i helgen som var nylig. Kjempe spennende! Mange norske og utenlandske fotografer som holdt workshops og foredrag. Tre av mine klassekamerater var på workshops. To av dem på William Ropp (han er kjent for sine spesielle painting with light bilder) og hun siste var hos den noe spesielle, men veldig spennende bryllupsfotograf Denis Reggie <--- han er inspirerende! Digget foredraget hans. Fader at jeg ikke fikk meldt meg på noen av dem :/ Men jeg håper på å komme på workshops på Nordic Light i April.
Foredragene jeg likte godt var Gen Nishino, Per Heimly og Denis Reggie. Skulle ønske Mikkel Aaland hadde andre foredrag enn Adobe Lightroom. Det ble så dødt liksom...

Men jeg vil se RUNE JOHANSEN også!!! Hvorfor kan aldri han ha noe? Rune, ser du dette. Pell deg på Nordic Light så jeg får hilst på deg, hehe!

Nei, nå må jeg jobbe videre med planlegging av aktbilder i dag.
Have a nice day peeps!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen